א. מידע כללי
מהי beactive?
פלטפורמת מימון המונים למאבקים משפטיים, חקיקתיים וציבוריים מבוססת תרומות בשיטת מימון הכל או לא כלום.
אנו מפגישים, לראשונה, בין מובילי מאבקים, המעוניינים לקדם מאבק משפטי, לבין ההמונים שרוצים להירתם ולתמוך במאבק מתוך אמונה וחיבור אמיתי למטרה. באמצעות מימון מאבקים משפטיים, ההמונים יסייעו לכוון את מערכת המשפט והחקיקה בצורה הנכונה ביותר – תמיכה במאבק תוך ידיעה שהכסף המגוייס מיועד אך ורק למען המאבק המשפטי שהוגדר.
מהי שיטת גיוס "הכל או לא כלום"?
על מנת שכספי התומכים יעברו למוביל, כל מאבק באתר חייב לגייס את סכום היעד שלו במלואו לפני תאריך היעד שהציב.
מה היתרון בשיטת גיוס "הכל או כלום"?
- ראשית, חשוב להיות שקופים ואמינים מול התומכים: הסכום שאתם מציבים צריך להיות הסכום אותו אתם צריכים על מנת להוציא את המאבק שלכם לפועל. אם סכום נמוך מהסכום הזה עדיין יגרום למאבק להתנהל, למה אתם מבקשים יותר? הסכום שקבעתם מייצר אמינות מול התומכים וגורם לכם לחדד את המטרה והיעד.
- שנית, שיטה זו הופכת את התומכים לשגרירים שלכם: תומך שמעוניין בקידומו של המאבק, ויודע שישנו יעד שיש להשיג כדי שמאבק זה ייצא לפועל, יעזור להפיץ את הבשורה גם למעגל הקרובים שלו, עד להגעה ליעד.
- שלישית, כי זה באמת הכל או כלום: הדבר שהכי מושך אנשים לתמוך בפרויקטים בתחום מימון ההמונים בכלל וכמובן בתחום המאבקים המשפטיים, הוא ההבנה שהתמיכה שלהם קריטית למאבק וללא התמיכה שלהם הוא לא יצא לפועל. בפרויקט גמיש ההרגשה הזו לא קיימת אצל התומך, ואם הוא לא הכרחי להצלחת המאבק, למה לו לתמוך בו מראש? הוא יחכה שהמאבק יתקדם ויתמוך בו בליבו (כי הוא ייצא בכל מקרה).
איזה מאבקים יכולים לפתוח קמפיין גיוס המונים במסגרת אתר beactive?
- אתר beactive הינו אתר מימון המונים להליכים משפטיים, ציבוריים וענייני חקיקה. לכל מאבק צריכה להיות מטרה ברורה ומוגדרת, המציגה הליך או מאבק משפטי ברור, הליך חקיקתי, מאבק ציבורי או סביבתי ברורים, יחד עם יעד סופי ומדיד. אך קיימים מספר חריגים לכלל זה והם מפורטים ב - מדיניות הפרויקטים שלנו.
איך להתחיל מאבק?
כדי להתחיל מאבק לחצו כאן. הצוות שלנו זריז, ענייני ומנוסה ותקבלו משוב על המאבק שלכם במהירות. אם יש לכם מאבק שתואם את מדיניות הפרויקטים שלנו, אפשר לצאת לדרך!
כיצד ניתן ליצור קשר עם beactive?
דרך "צור קשר" בתחתית עמוד זה ובתחתית כל עמוד באתר. הצוות שלנו יעשה כל שביכולתו לענות לכם בצורה המהירה והטובה ביותר.
ב. מידע לתומך
כיצד תומכים במאבק?
מאוד פשוט: ראשית, קיימות שתי אפשרויות לתמוך במאבק – לבחור סכום לתמיכה מבין האפשרויות הקבועות שבחר מוביל המאבק או להזין סכום אחר לתמיכה לבחירתכם. שנית, יש למלא מעט פרטים אישיים, מספר כרטיס אשראי וללחוץ על אישור. במידה ואתם נתקלים בבעיה תוכלו כמובן לפנות לצוות השירות שלנו ב - team@beactive.co.il.
אם תומכים במאבק, מתי כרטיס האשראי מחויב?
ברגע בו המאבק בו תמכתם הגיע ליעד הגיוס שלו, כרטיס האשראי שלכם יחויב (החיוב יתבצע ברגע שהמאבק יגיע ליעדו), במידה ותמכתם במאבק שכבר הגיע ליעדו ועבר את ה-100%, החיוב יהיה מיידי. במקרה והמאבק לא עומד ביעד הגיוס שהוצב, כרטיס האשראי שלכם לא יחויב ופרטיכם ימחקו מהמערכת.
במקרה ומאבק לא משיג את יעד הגיוס, האם התומכים מחויבים בסכום כלשהו?
לא. אם מאבק לא הגיע ליעד הגיוס כל כספי התמיכה בו מבוטלים וכרטיסי האשראי לא מחוייבים.
האם קיימות עוד דרכים לעזור למוביל מלבד תמיכה כספית?
העזרה החשובה ביותר היא התמיכה במאבק, כי ללא הגעתו ל-100% גיוס הוא ייכשל. לאחר תמיכה כספית ישנן דרכים רבות לעזור ולסייע למאבק להגיע ליעדו: הפצת הבשורה בקרב חברים ומכרים, שיתוף המאבק ברשתות חברתיות שונות, כתיבת מילה טובה בעמוד התגובות למאבק ועוד הרבה דרכים יצירתיות.
האם ניתן לתמוך בעילום שם?
כרגע אנו לא מאפשרים תמיכה אנונימית, אך ניתן לבחור כל שם משתמש פנוי וכך להסתיר את זהותכם האמיתית. אנו מקווים שתסכימו לחשוף את זהותכם על מנת לעזור למוביל המאבק בתמיכה ובשיתוף של המאבק.
תרמתי למאבק, אילו פרטים עוברים למוביל המאבק?
רק במידה והמאבק יגייס בהצלחה, יועברו פרטי התומכים למוביל המאבק. שמות התומכים מופיעים בלשונית התומכים במאבק מרגע התמיכה.
האם אקבל הודעה במקרה ומאבק שתמכתי בו השיג את יעד המימון?
צוות beactive ישלח לכם אי-מייל כאשר קמפיין גיוס הגיע לתאריך סיומו ללא קשר אם השיג את יעד המימון או לא.
האם יש דרך נוספת להעביר כספי תמיכה מלבד כרטיס אשראי?
על מנת לקבל מידע על דרכי תשלום נוספות ניתן לשלוח מייל ל - team@beactive.co.il.
מאבק שתמכתי בו הגיע ליעד הגיוס שלו אך כרטיס האשראי שלי נדחה, מה לעשות?
המערכת תשלח אליכם מייל אישי עם קישור להסדרת התשלום. במידה והתשלום לא יסודר לא יועבר הכסף למוביל המאבק.
האם אנשים מחוץ לישראל רשאים לתמוך במאבק?
ודאי.
מי התאגיד המספק את שרותי הסליקה בהתאם להוראות החוק?
חברת הדסטארט ג.מ.מ. בע"מ תספק לאתר את השירותים הפיננסים הנדרשים לעניין פעולות הסליקה הנדרשות בהתאם לחוק.
ג. לפתוח מאבק
יש לי מאבק משפטי, האם אני יכול להתחיל קמפיין גיוס המונים?
על מנת להתחיל קמפיין על המאבק שלכם לעמוד במדיניות הפרויקטים, עליכם להיות תושבי ישראל ומעל גיל 18.
אני לא נמצא בישראל, האם אני יכול ליצור מאבק?
כמובן. האופציה פתוחה בפני כל אחד ואחת.
האם אני מחויב לקבוע סכום יעד לגיוס ותאריך יעד?
כן. כל מאבק מחויב לקבוע סכום יעד לגיוס (בשקלים) ותאריך יעד לסיומו (1-120 ימים).
האם חובה לקבוע תשורות?
לא, ב – beactive אין כל חובה לקבוע תשורות. אנו ממליצים לקבוע תשורות אם הן חלק אינטגרלי מהמאבק ואוגדו על ידי מוביל המאבק באופן טבעי וכחלק ממאבקו.
איך מחליטים מהו סכום היעד?
אנו ממליצים לקבוע את סכום היעד הדרוש לניהול המאבק או ההליך המשפטי בכדי שניתן להגשימו בצורה איכותית ומקצועית. ולא יותר. אחרי שמבינים את העלויות השונות, מומלץ לחשוב כמה אנשים תומכים במאבק הזה. האם נניח יש קהל של 10,000 תומכים או רק מספר אנשים הם התומכים הפוטנציאלים היחידים? אז כדאי לבצע את התיקון הנדרש לפני עליית המאבק.
האם ניתן לשנות את יעד הגיוס?
לא. לאחר שהושק המאבק לא ניתן לשנות את יעד הגיוס.
האם ניתן לשנות תאריך יעד?
לא. לאחר שהושק המאבק לא ניתן לשנות תאריך יעד לגיוס.
מתי קובעים את תאריך היעד?
ברגע שצוות האתר יאשר את המאבק וממש לפני שיפורסם, תינתן האופציה "באזור האישי" (תחת 'פרויקטים שיצרת') לבחור את מספר הימים שאתם מעוניינים לקיים המאבק.
האם ניתן לערוך מאבק לאחר השקתו?
כן, לאחר השקה ניתן לערוך את כל התכנים. המידע היחיד שלא ניתן לערוך לאחר השקת מאבק הוא: יעד הגיוס תאריך סיום הקמפיין ותשורות שכבר נבחרו ע"י תומכים.
האם ניתן לערוך מאבקים לאחר סיום הקמפיין?
לא. כל מאבק נשמר כמו שהסתיים. מובילי מאבק מוזמנים להשתמש בעמוד העדכונים של המאבק על מנת להוסיף מידע חדש אודות המאבק המשפטי או החקיקתי לאחר סיום הקמפיין.
האם ניתן למחוק מאבק?
לא לאחר שפורסם. במידה והמאבק גייס בהצלחה הוא נשאר פתוח לעיניי הציבור, במידה והמאבק לא גייס בהצלחה הוא לא מוצג ופרטי התומכים והתמיכות לא נמסרים למוביל המאבק.
מה קורה אם מאבק משיג את יעד המימון שלו לפני תאריך היעד.
המאבק יכול להמשיך לקבל תמיכה עד תאריך היעד לסיום הקמפיין. ברגע שתגיעו ל-100% מהגיוס, צוות האתר ינחה אתכם איך להתקדם הלאה ולנצל את ההצלחה. לא ניתן לסיים מאבק מוקדם מתאריך היעד.
האם ניתן לגייס סכום הגדול מהיעד למימון?
כן.
איך מאבק נכנס ל"בחירת הצוות"?
מאבק מומלץ הינה החלטה של צוות . אנו אוהבים מאבקים שמנצלים את האתר שלנו בצורה ייחודית, עם סרטי וידאו משכנעים ויצירתיים או כאלה שיש להם כבר מומנטום בגיוס.
אני שותף במאבק עם מספר אנשים, האם כולנו יכולים להיות רשומים כמובילים?
כל מאבק משוייך לשם משתמש אחד ב - beactive, אך בפרופיל המשתמש ניתן להוסיף את חברי הקבוצה. בנוסף ניתן ומומלץ לציין ולפרט בדף המאבק מי השותפים לגיוס.
מה קורה עם כרטיס אשראי של תומך נדחה?
כאשר תומך מכניס את פרטי כרטיס האשראי, צוות האתר עורך במקום בדיקות אימות ומסגרת אשראי. במקרה וכרטיס אשראי נדחה התומך יקבל מייל עם קישור אישי להסדרת התשלום, במידה והתשלום לא יוסדר המוביל לא יקבל הכסף.
אילו נתונים נדרש עורך הדין להעביר כדי לשחרר הכספים בכל פעם?
העברת הסכום תתקבל כנגד דרישת תשלום חתומה, חשבונית מס או קבלה בלבד. בנוסף, יש לשלוח פרטי חשבון בנק מלאים ושם המוטב אליו מיועדת ההעברה.
מה קורה אם המאבק המשפטי נגמר ועדיין נשארת יתרה בחשבון ?
במידה והמאבק המשפטי או החקיקתי הסתיים, ועדיין נותרה בחשבון יתרת זכות, יעדכן המוביל בעמוד העדכונים את תומכיו בדבר סיום ההליך ויבקש מהם להורות לו בתוך 7 ימים כיצד להורות לאתר לחלק את היתרה שנשארה באופן יחסי בין מאבקים אחרים הקיימים באתר. אם נמנע המוביל לפעול בעניין בתוך 60 ימים, תתפזר היתרה בין מאבקים אחרים לפי שיקול דעת האתר.
ד. מדרגות תמיכה קבועות ותשורות
מי קובע את מדרגות התמיכה הקבועות במסגרת הגיוס?
במהלך הכנת המאבק מחליט המוביל מהן מדרגות התמיכה הקבועות.
האם ניתן לשנות מדרגות תמיכה אלה במהלך הגיוס?
כן. המוביל יכול לשנות מדרגות אלה בכל שלב במהלך הגיוס.
מהן תשורות?
התשורות הן אחת הדרכים של המוביל להחזיר תודה לתומכים. הן מוצרים וחוויות גשמיות שהמוביל מעניק בתמורה לתמיכה בו. הן יכולות להיות פשוטות כמו הורדה של קובץ בתמורה ל 25 ש"ח או מרשימות כמו סיבוב בכדור פורח בתמורה ל 5000 ש"ח.
האם מוביל מחויב להציע תשורות עבור התמיכה בו?
לא. ב- beactive המסר העיקרי הוא ההזדהות עם המטרה ולקיחת חלק בתהליך ולא התשורה. אנו ממליצים לקבוע תשורות אם הן חלק אינטגרלי מהמאבק ואוגדו על ידי המוביל באופן טבעי וכחלק ממאבקו.
מי אחראי לוודא שהמוביל מקיים את הבטחותיו לתשורות?
המוביל והוא בלבד.
כיצד המוביל מקבל את פרטי המשלוח של התומך לצורך אספקת התשורה?
המוביל מקבל מאיתנו את פרטי המשלוח שתומכיו הזינו בזמן הכנסת התמיכה. במקרה ומאבק לא הגיע ליעד הגיוס שלו, המוביל אינו מקבל פרטים אלו.
האם יש דרך להגביל כמות תומכים למדרגה מסוימת?
כן, כל מדרגת תמיכה יכולה להיות מוגבלת לכמות תומכים שמוגדרת ע"י המוביל.
ה. עלויות
כמה עולה לפתוח מאבק ב - beactive?
אין עלות לפתיחת מאבק.
כמה beactive גובה עבור גיוס מוצלח?
beactive גובה עמלה רק ממובילים שהגיעו בהצלחה ליעד הגיוס שלהם. סך העמלה למאבק מסתכמת ב –9% מהסכום הכולל שגויס. עמלות אלה כוללות את כל הניכויים השונים כגון עמלות חברות האשראי, עמלות סליקה אינטרנטית ועוד. לעמלה הנגבית יתווסף שיעור המע"מ הקבוע בחוק.
האם beactive מוציאה חשבוניות או אישורי תרומה?
beactive מוציאה חשבונית למוביל על עמלת הגיוס. אנו שולחים אישורי תשלום לתומכים אך איננו מספקים אישורי תרומה/חשבונית לתומכים. כל מוביל הוא יישות חשבונאית שונה ועל כן איננו יכולים לייעץ בנושאי מיסוי השונים וממליצים לכל מוביל להיוועץ ברואה חשבון לפני הגיוס.
האם ישנן עמלות למאבק שלא מומן בהצלחה?
במקרה שמאבק לא מומן בהצלחה, beactive לא גובה תשלום.
ו. תוכן מאבק:
מה זה הגדרות שיתוף ומילות מפתח?
הגדרות שיתוף: הכותרת והטקסט שיופיעו ברגע שהמאבק ישותף באחת מהרשתות החברתיות (יש לחשוב על טקסט קצר וקולע, שישווק את המאבק בצורה הטובה ביותר).
מילות מפתח: הגדרת מילות מפתח שיקלו על אנשים שמחפשים את המאבק שלכם בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר. לדוגמה: הדסטארט, אתר גיוס המונים, המופע החברתי הראשון.
מהו הפורמט המותר לקובץ וידאו?
כל מה שצריך זה להעלות את הסרטון ל- youtube או ל- vimeo ולהדביק את הקישור במקום המתאים.
האם נדרש לצרף סרטון על מנת להשיק מאבק?
לא חובה, אך סרטון קצר הינו הדרך המועדפת לגייס תומכים לכן אנו ממליצים בחום להשתמש בה
האם ניתן להעלות סרטון לאחר שהקמפיין פורסם?
כן.
האם ניתן להשתמש בחומר המוגן בזכויות יוצרים בתוכן אותו מפרסמים?
שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים הוא כמעט תמיד כנגד החוק ועלול להוביל לתביעות. הדרך הבטוחה להמנע מהפרת זכויות יוצרים הינה לערוך חומר משלכם או להשתמש במאגרים חופשיים של תמונות כגון, Photobucket ומוזיקה שניתן למצוא ב - SoundCloud.
מהו גודל התמונה המרבי ופורמט התמונה האפשרי?
תמונה יכולה לשקול עד MB 2, באחד הפורמטים: JPEG, PNG, GIF, BMP.
האם ניתן להעלות יותר מתמונה אחת?
לכל מאבק חייבת להיות תמונה ראשית אחת. בעמוד המאבק ניתן להוסיף תמונות נוספות הקשורות למאבק.
האם אני יכול להשתמש בוידאו שלי כתמונה ראשית?
לא, חייבת להיות תמונה ראשית. אם אתם אוהבים את תמונת הוידאו שלכם אתם יכולים לנסות לקחת תמונת מסך שלה (ע"י 'print screen') ולהעלות אותה לאתר.
האם ניתן להשתמש ב embed על מנת להציג מדיה?
כן, ניתן להטמיע וידאו מ Youtube, Vimeo ומוזיקה מ Soundcloud גם בעמוד המאבק וגם בעמוד העדכונים. לא ניתן להטמיע את קטע הוידאו הראשי, יש להעלות אותו לאתר.
ז. חשבון משתמש
כיצד ניתן להכנס לחשבון המשתמש?
בכפתורי התפריט העליונים במסך תמצאו קישור ל"איזור אישי" דרכו תוכל להיכנס לחשבון האישי. במקרה וטרם התחברתם לאתר, תתבקשו לפני כן להכניס שם משתמש וסיסמא או להתחבר בקליק אחד דרך חשבון הפייסבוק שלכם.
מה ניתן לראות בחשבון האישי?
בחשבון האישי תוכלו למצוא מאבקים בשלבי הכנה, מאבקים שלכם, מאבקים שתמכתם בהם, תכתובות מייל באתר וכן פרטיכם האישיים.
כיצד ניתן לערוך את הפרטים האישיים שלי (שם/כתובת אי-מייל/תמונה)?
הכנסו לאיזור האישי דרך הקישור בחלק העליון של העמוד, עברו לטאב שינוי פרטים, עדכנו את הפרטים שברצונכם לשנות ולחצו על כפתור "שמור פרטים".
כיצד ניתן להתנתק מרשימת התפוצה?
כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאיזור האישי לשינוי פרטים ולהוריד את - V"כן, ברצוני להירשם לרשימת הדיוור".
לא מצאתם תשובה לשאלה? תמיד אפשר ליצור איתנו קשר במייל team@beactive.co.il ונשמח לענות!